, نوشته شده توسط: محمد زائری
feature-top

دسر های دیجیتال مارکتینگی، محصولی از کاله

قصه از کجا شروع شد...
از نمایشگاه الکامپ. توی مرور پنل های بخش الکام تاکز بود که یک پنل خوب پیدا کردم منتهی نه از بابت موضوع بلکه از منظر حضور فردی از بخش تبلیغات هلدینگ سولیکو (کاله) که جناب آقای حامد توفیقی بوده و هستند و ان شا الله بعد از این نقد هم باشند.
پنل به اتمام رسید و به اتفاق یکی از دوستان رفتیم پیششون گفتیم آقای توفیقی سلام و اینا. حقیقت امر یک طرحی هست که ما میخواستیم برای اسپانسری و حضور برند کاله در مقام اسپانسر در کنارمون برای پیشبرد این طرح صحبت کنیم با مجموعه و نظرشون رو بدونیم. توی همون گپ سرپایی دوباری ازشون تقاضای شماره تلفن کردم منتهی ایشون رد کردند و گفتند که طرحتون رو توی لینکدین برای من ارسال کنید تا مطالعه کنم. (علت ایشون برای به اشتراک نگذاشتن شمارشون این بود که شمارشون کاری نیستش و خب برای ماهم بسیار محترمه ولی سوال که میشه پرسید. آیا همکاران ایشون هم شماره ایشون رو ندارند؟! )
گذشت ما درخواست دادیم به آقای توفیقی که بتونیم با پذیرفتن درخواست از سمت ایشون توی لینکدین پیام ارسال کنیم. فایل ها ارسال شد بدون هیچ واکنشی. بعد از مدتی پیگیر شدم در همون بستر لینکدین باز بدون واکنش. 
در این مرحله خب طبعا رفتیم سراغ پیدا کردن شمارشون و تلاش کردن برای ارتباط باهاشون از طریق سایر شبکه های اجتماعی که در یکی از گروه های حرفه ای مربوط به تبلیغات آیدیشون رو یافتیم. پیام دادم بهشون در تلگرام که خواندید طرح رو؟ چه شد نتیجه اش؟ و جواب جالب اینکه خاطرشون نبود اصلا.
باز ارسال کردم و همین چند روز پیش دوباره توی تلگرام پیام دادم و باز هم بدون هیچ واکنشی. 

یکی از همین روزا با رفقا رفته بودیم بیرون و توی صحبت ها یکیشون از برنامه ای که عهده دارش بود در حوزه دیجیتال مارکتینگ (اسم شخص و رویداد رو نمینویسم تعمدا.) صحبت میکرد و وقتی ماجرای تعامل با کاله رو بهش گفتم میگفت: آقای توفیقی بهش زنگ زده و گفته آقای ... شنیدم رویداد دارید و اگر ما بخواییم ورود پیدا کنیم چجوریه؟ بعد یک پیشنهادی اولیه ای بوده که دسر های پذیرایی دو روز یا سه روز رویداد درست خاطرم نیست رو کاله بده. بعد رفیق ماهم زرنگی کرده گفته بود نه! ناهار و دسر و کل پذیرایی رویداد پای شما و خودتون هم باید سخنرانی کنید.
(علت اینم که این اتفاق برای این رفیق ما افتاده بود این بود که برنامشون در ایوند برگزیده شده بود. حقیر از روند انتخاب برگزیده رویداد منتخب اطلاعی ندارم. )
این دو مورد و مورد سوم که دیروز با حضور یکی از دوستان از مجموعه و دفتر مرکزی کاله رقم خورد. (بدون قید نام و پوزیشنش ایشون و همراهشون.) 
کل این موارد رو باهاشون در میان گذاشتم شفاها و گله کردم از اینکه یا ما نمیدونیم و برامون بد تعریف شده کار واحد دیجیتال مارکتینگ چیه یا آقای توفیقی؟ اینکه ایشون صلاح کل مجموعه رو با توجه به بودجه تخصیصی به تبلیغات دیجیتالی اینطور میبینند که در این برنامه با این سبک حضور پیدا کنند صلاح مملکت کاله است و خودشون بهتر میدونند اما اینکه یک پروپوزال رو هیچ کامنتی روش نمیزارن و بازخوردی نمیدن نسبت به پیگیری ها این یکم اذیت میکنه و محل نوشنتن نقد رو بر ایشون و بازنگری نسبت به این واحد در کاله باز میکنه. 
(اشاره نکنم که دوستی که دیروز هم باهاشون طرح مسئله کردم تاحدودی خودشون هم موافق به حضور کاله با دادن دسر و غذا نبودن مشخصا در مورد این رویداد.)


اگر طرح مذکور که ما برای ایشون ارسال کردیم مورد توافق نیست به راحتی که دیگر مجموعه ها رد کردند ایشون هم رد میکردند و ابلاغ میکردند به ما. (یک سریا نمیخوان امسال با سازمانی که ما باهاشون در حال رابزنی هستیم اصلا پروژه ای تعریف کنند.)
من گاها به این فکر میکنم که واقعا بزرگواران کم لطفی میکنند و نمیدونند در چه جایگاهی و با چه حدود اختیاراتی نشسته اند. عاجزانه و ملتمسانه درخواست میکنم خواهران و برادران درک کنند اول شرایط مملکت رو دوم شرایط و موقعیت این سردمداران رشد اقتصادی در مملکت رو و در مهم ترین بخش موقعیت خودشون رو در این شرکت ها. یک کاستی از سمت شما، یک رد کردن یا تایید نابجای پروپزوال و یا طرح به دلیل خستگی کاری، فشار های روانی محیطی، کسالت های ناشی از فعالیت بدنی و... تبعات بزرگی رو به ارمغان بیاره. میدونم که سخته و در بیان راحته منتهی خلق این ارزش عیار میده به شما عزیزان برای رشد و اختلاف ایجاد میکنه بین شما و سایرینی که ساده از کنار موارد طبیعی رد میشن.
و یک توصیه هم به بزرگانم در سمت مدیران ارشد و عالی سازمان ها. هممون میدونیم و شما بهتر از من که تقریبا هیچگاه نشریه فوربز (نه سایت) درباره هیج کمپانی ایرانی تحسین و تمجیدی ننوشته و بزاریم این رو درکنار خبر و عکس معروف این نشریه درباره نوکیا. اون عظمت زمین خورد امروز هیچکس ازش یادی نمیکنه ماکه خیلی هم شرایطمون خاص تره و هم متغیر های داخلی و خارجیمون. پس لطفا توی زمین خودتون به دقت بازی کنید و حواستون به مهره ها باشه.
آخرین باری که از زیردست هاتون در لباس و پوششی غیر مدیرعاملی امتحان گرفتید و سنجششون کردید کی بوده؟! 
آرزوی توفیقات روزافزون برای مجموعه کاله
هذا من فضل ربی الکریم

 

دیدگاه دیگران

افزودن دیدگاه