, نوشته شده توسط: محمد زائری
feature-top

پَست رو فدای اعلی نکنیم

به دفعات بوده که نقد هایی رو نوشتیم مبنی بر عملکرد ناصحیح دوستان رسانه ای و یا رفتار های غلط فعالین بخش خصوصی در حوزه رسانه که خودشون با این حرکات موجبات تحریم و محدودیت هایی رو برای خودشون به ارمغان آوردن.
اینبار اما و شاید حتی در بیان بهتری بتونم بگم که به تازگی داریم اخبار بسیار خوبی رو از مراکز و شرکت ها و  مجامع تاثیر گذار در مملکت میشنویم که نشان از این داره که دوستان یکمی دارند سطح ارزش مندی دیتا های خودشون رو درک میکنند و هر اخباری رو به هر قیمتی و برای رقابت های پوچ رسانه ای ما سایر افراد و بخش ها منتشر نمیکنند. 
به عبارت بهتر میشه گفت: پَست رو فدای اعلی نمیکنند.

مورد اولی که سرپایی هم ازش مطلع شدم بحث تعامل اخیر در حوزه پرداخت ها با کشور عراق بود. علیرغم گشایش بسیاری که این فرآیند انجام میده و بسیار کار رو تسهیل کرده از رفع تعهد ارزی صادرکننده تا حفظ جذابیت صادرات و... و تا حدی که خبرش در بخش خبری ساعت 14 صدا و سیما هم منتشر شد اما ظرافتی دوستان دست اندر در کار به خرج دادند و هسته اولیه و اونایی هم که فکر میکنم کمتر از 10 نفر باشن که در جریانش هستند این بود که مجموعه های درگیر در این فرآیند هیچ جا اسمی ازشون روایت نشد. این بسیار نکته قابل تحسینی هست و واقعا یک جهش بزرگ به نظر حقیر در عرصه ارتباطات و امور رسانه ای در حوزه کسب و کار ها محسوب میشه.

مورد دوم شاید کمی عمومی تر باشه و داستانش مربوط میشه به یکی از برند های بزرگ لبنی کشور که قطعا اون رو همگی میشناسید ولی باز به دلیل شرایط خاص کشور از ذکر نام این برند ملی پرهیز میکنیم. ماجرای این کیس رسانه ای از اونجا آغاز میشه که عکس منتشر میشه و مسئول وقت برندینگ و تبلیغات این مجموعه عکس رو میارن برای تیم مربوطه در واحد که روش کار بشه و این عکس بره برای نشر عموم در رسانه ها و محافل. خدا رو صد هزار مرتبه شکر یک سری از رفقا در این جمع که بودند عاقلی میکنند و میگن آقا: وقتی همه چیز مارو ایشون که داره پنیر مارو میخوره تحریم کرده چه کاریه خودمون رو به تنگنا ببریم اونم با دست خودمون. بزاریم روزنه هوای این یکی و مبادلات تجاریش باز باشه. 
شرح عکس هم اینکه حضرت آغای ترامپ در حال خوردن پنیری  هستند که از محصولات این برند ملی هست، خیلیم تپل و مفصل. 

حالا این هارو وقتی شما در قالب متن و نگارش به زبان حقیر میخونید به نحوی درتون اثرگذاره ولی وقتی بشنوید و در جریان ماجرای اون باشید یک اثر دیگه ای داره روتون. 
شاید حتی روایت کردن این اسم ها و داستان ها باعث تحریک اذهان عمومی برای یافتن داستان ها و اطلاعات مربوطه باشه با وجود اینکه ما حتی المقدور سعی بر این بردیم که اسامی رو قید نکنیم ولی به نظر پیدا کردن و یادگرفتن این چنین مواردی میتونه نقطه اوجی باشه برای رعایت کردن های اینچنین امور ساده ای در عرصه رسانه و خبر که گشابش هایی در عرصه ملی رو برای همگان داشته باشه. 
زیاد هم هستند شاید در فرصتی دیگر به سایر مواردی از این جنس اشاره کردیم ولی شما تمرین کنید افتادگی رو و اینکه پست رو فدای اعلی نکنید.
افتادگی رو از این منظر که بسیاری از افرادی که این دیتا های مهم رو دارند غالبا فروتن هستند و خیلی حاشا نمیکنند از سطح اطلاعاتشون و تمرین پَست فدای اعلی نکردن رو هم از این حیث که اگر یک جایی مقابل یکی جوش آوردید دون شان خودتون رفتار نکنید و مملکتی رو با انتشار یک خبر مهم به قهقرا نبرید چون میخوایید خودتون رو در اون مجادله پیروز کنید.
و من الله توفیق

دیدگاه دیگران

افزودن دیدگاه